دانشگاه علوم پزشكي قم همزمان با استان شدن قم در سال 1375 و با ارتقاي شبكه بهداشت و درمان قم كه تا آن زمان، به عنوان يكي از مراكز تابعه دانشگاه علوم پزشكي تهران فعاليت ميكرد و متولي امور بهداشتي و درماني قم بود، به عنوان دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قم شكل گرفت. همزمان، موافقت اصولي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي با ايجاد دانشكدههاي پرستاري و بهداشت اعلام گرديد، تا اينكه در سال 1376 با پذيرش دانشجو در رشته كارشناسي پرستاري، فعاليت آموزشي دانشكده رسماً آغاز شد. پس از آن، در سال 1377، شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي با پذيرش دانشجو در رشته كارداني بهداشت محيط موافقت نمود و نخستين گروه از اين دانشجويان در بهمنماه 1378 مشغول به تحصيل شدند. مرحله بعد، آموزشي شدن شش بيمارستان تابعه دانشكده، شامل بيمارستانهاي حضرت زهرا (س)، كامكار عربنيا، نكويي هدايتي، كودكان فاطمي سهاميه و ايزدي، حضرت معصومه و تبديل آنها به مراكز آموزشي درماني بود كه در سال 1379به تصويب وزارت متبوع رسيد. سپس، پذيرش دانشجو در رشتههاي كارداني اتاق عمل و كارداني بهداشت حرفهاي در سال 1381 مورد موافقت شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي قرار گرفت.
رياست دانشگاه
دفتر رياست
هيات امناء
دبيرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان
بازديدکنندگان اين صفحه: | 9937 |
---|---|
بازديدکنندگان امروز: | 612 |
کل بازديدکنندگان: | 5292936 |
بازديدکنندگان آنلاين: | 8 |
زمان بارگزاري صفحه: | 1.4040 ثانيه |
ماده 4- وظایف مركز قلمرو فعالیتهای مركز به شرح زیر است: الف- فعالیتهای عمومی 1- آموزش بهداشت عمومی در سطوح مختلف جامعه متناسب با نیاز مددجویان (فرد -خانواده- جامعه ) 2- بررسی و شناخت وضعیت سلامت (جسمی-روانی –اجتماعی و معنوی) مددجویان و درصورت لزوم ارجاع به موقع به مراكز بهداشتی ، درمانی و مؤسسات توانبخشی. 3- بازدید منزل و ارائه خدمات آموزشی ،مراقبتی- درمانی لازم در تمام مراحل (قبل از پذیرش بیماران و بعد از ترخیص از بیمارستان) 4- آموزش خود مراقبتی به بیماران/مددجویان به منظور پیشگیری از عوارض مربوطه. 5- انجام روشهای مراقبتی مجاز در قالب شرح وظایف رده های مختلف. 6- شناسائی مددجویان جامعه و ارجاع به موقع به مراكز بهداشتی درمانی و توانبخشی در زمان بازدید و پیگیری موارد مشخص. 7- آموزش ارائه خدمات مراقبتی -درمانی به منظور بازتوانی و نوتوانی مددجویان (كودكان معلول – معلولین جسمی و روانی ، سالمندان و ....) ب) مسئولیتهای مدیریت مركز: 1- برنامه ریزی و سازماندهی براساس اهداف تعیین شده. 2- تامین و معرفی كاركنان پرستاری به متقاضیان دریافت خدمات پرستاری. 3- نظارت برچگونگی انجام فعالیتهای مركز 4- اجرای برنامه های آموزشی مستمر جهت ارتقاء كیفیت خدمات. 5- ارزشیابی برنامه های خدمات ارائه شده. 6- جمع آوری اطلاعات و ارائه آمار به مراجع ذیربط. 7- همكاری در انجام پژوهشهای كاربردی با محققین و پژوهشگران. 8 اجرای بخشنامه های صادره از مراجع ذیصلاح در رابطه با وظایف مركز. 9- اعلام لیست و فهرست كاركنان مركز در ساعات مختلف كاری به دانشگاه یا دانشكده علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی مربوطه. 10- رسیدگی به شكایات بیماران و مراجع ذیصلاح و پاسخگویی به آنها. |